Ett litet ord #6TIDEN

Nu är det väl på tiden att jag laddar upp mitt bidrag till ett litet ord utmaning # 6. Det har ju varit klart sedan första dagen ordet kom upp. Men tiden, tiden den räcker inte till när jag börjat jobba igen.  Haha, vitsigt va?!

Här är i alla fall mitt bidrag:

image164

Tänk vad tiden går!

Alltså! Det är drygt 25 år sedan detta foto togs. Då var du Xxxx 5 mån och din xxxx xxxxx Xxxxx 2 mån. Ni har ju nästan växt upp tillsammans, och VAD KUL ni t ex hade i 15-17-årsdagen när ni åkte om kring med var sin A-traktor. "Lila Maffian" :-)  Eller när ni var i fjällen och åkte skidor och torterade de vuxna med Långbens sång som ni spelade i bandspelaren hela TIDEN.
Nu är du arbetsledare för ett gäng elektriker och Xxxxx är gift, har en som och vickar som xxxxxxx.
Tänk om man kunnat se 25 år framåt i TIDEN då den 22 april 1982. Nej, det hade nog känts konstigt om man hade vetat då hur det skulle vara nu. Lika bra att man inte vet vad som väntar, det får TIDEN utvisa.

Ja, så lyder texten på LO:n.

Några år senare när sonen var sådär 3-4 år, så hatade han rosa över alla färger. INGET fick vara rosa som han skulle ha. Därför var det lite kul att använda rosa-lila här. Dels skulle jag inte komma på tanken att scrappa lite senare foton av honom i rosa, och dels matchade det överkastet, lampan och tapeterna på fotot.

Nu skall jag gå och göra ett dopkort till "den blåa killens" lille son som döps till helgen.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja..Det är inte klokt va tiden går.......
Visst hade vi det trevligt igår???
Ska du göra ett sånt dopkort som E..gjorde igår??
Det blev ju sååå jätte fint.

2007-08-26 @ 17:31:59
Postat av: madeleine

du gör inget fel och länken är klickbar bara man kopierar hela länken. vet inte hur det går till i datatermer... du har ju skrivit mycket! roligt! gillar din lo!

2007-08-26 @ 17:35:44
URL: http://ettlitetord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0