Ett litet ord #3SOMMAR

Denna gång var det ordet sommar man skulle scrappa. Egentligen inte svårt alls, jag fick genast en idé, men så var det det där med fotot som skulle passa till. Det var inte så enkelt att få till. Kolla här får ni se:

image141

Till sist lyckades jag i alla fall få till ett foto på en husfluga. Den kom och flög runt mig när jag satt vid datorn och jag la ett vitt blad på datorn och lyckades faktiskt till slut få till ett foto där den satt kvar. Fast många suddiga, dåliga bilder blev det innan jag fick en som funkade.

Texten lyder:
En fluga gör ingen SOMMAR
"Nej, det har vi verkligen märkt i år. Förr om åren har vi haft så mycket flugor inne, så trots flera klibb-remsor hängande från taket, har vi fått döda massor av flugor varje dag. I år har vi knappt några flugor alls. Troligen för att vi inte har några djur i år, men det har verkligen inte varit någon sommar heller. I början av juni var det några varma dagar, men sen har det regnat nästan varje dag. Tur vi inte skall köra in något hö i år. Det har nog aldrig varit så sent höväder som i år."

Rubriken har jag dels stämplat med foamstamps Gabby och dels är det versalerna i Quickutz Lucy. Journaling är skrivet på en bit av ett anteckningsblock. (ja, det är syrafritt, har kollat)

Ramen runt fotot på flugan fanns i min skrivare,upptäckte jag när jag råkade komma åt en knapp jag inte använt tidigare. Jag använder inte fotoskrivaren så jättemycket, det blir ju mycket billigare att skicka in för framkallning. Men denna gång fanns ju inte den tiden.   :-)

Fortsatt bra sommar på er allihopa.

Kommentarer
Postat av: madeleine

Vilket besvär! Och tyvärr en sån sann berättelse, man har nästan saknat flugorna t o m...

2007-08-05 @ 15:24:35
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Sedär...det blev ju jättefint.
Du fick en fluga på bild till slut ;o)

2007-08-05 @ 17:55:07
Postat av: Sandra

Jag tänkte också på flugan och sommaren ... men att fota en fluga tänkte jag aldrig på, det är jag nog inte en tillräckligt tålmodig fotograf för. Fin LO!

2007-08-07 @ 08:19:03
URL: http://almanova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0